Říjen 8, 2016

Co je SEO a jak na něj

Definice SEO

SEO je proces ovlivňování viditelnosti webu nebo jakékoliv stránky v neplacené části výsledků internetového vyhledávače. U nás je sice zaběhnutý název optimalizace pro vyhledavače, ale mnoho odborníků se více kloní k definici ,,optimalizace dohledatelnosti na internetu”.

Cílem SEO již dávno není dostat společnost na jedno nebo více obecných klíčových slov na první pozice ve vyhledavačích.

Každý měl uvědomit, že cílem SEO je zvýšení objemu a hlavně kvality návštěvnosti z vyhledavačů, jde především o zásah na cílové uživatele, kteří u vás nakoupí nebo objednají službu.

Co vše předchází získání zákazníků z vyhledavačů? Na co je třeba se zaměřit?

Příklad: vytvořili jste web se zajímavým obsahem a k tomu i související službou.

Stránky už nějaký čas běží, sledujete Google Analytics, ale dle výsledků vidíte, že z vyhledávacích sítí nechodí skoro žádné nebo žádné návštěvy. Říkáte si, kde je chyba?

Je třeba si uvědomit, jak vyhledávání na internetu funguje z pohledu uživatele:

  1. aby vás mohli ve vyhledavačích zákazníci najít, je třeba, aby byla daná informace vyhledávaná, aby někoho zajímala
  2. pokud už někdo o tuto informaci má zájem, musí je vhodně definovat do příkazového řádku
  3. aby navštívili vaše stránky, nesmí před tím kliknout na jiné (nejspíš výše umístěné stránky) a na těchto stránkách k něčí spokojenosti zůstat
  1. pokud chcete, aby klikli zrovna na ty vaše stránky, musí je zaujmout a uspokojit nabízený titulek a popisek, který se ve vyhledavači zobrazuje
  2. v neposlední řadě, pokud na vaše stránky přijdou, musí tam najít to, co hledají (co jim naznačil titulek s popiskem)

O čem to vypovídá?

  1. od základu tvorby webu či stránky je třeba dbát na kvalitní obsah, tvorbu titulků, popisků atd.
  2. těchto bodů můžeme jasně vidět, že SEO není ani tak pro vyhledavače, ale pro uživatele, proto se většina odborníků přiklání k definici optimalizace dohledatelnosti na internetu než k optimalizaci pro vyhledavače
  3. SEO je přítelem vyhledavačů i uživatelů, veškeré vyhledavače jsou zde od toho, aby nám pomohli nalézt obsah nebo službu, kterou zrovna hledáme. I z těchto důvodů se neusatále mění algoritmy, které vyhledavače používají k řazení obsahu ve vyhledávací síti. Dělají to pro nás, uživatele, abychom nalezli co nejlepší výsledek hledání.

Doložením toho, že vyhledavače jsou naši ,,kamarádi” souvisí i změna vyhledávání na google, kdy začne ve vyhledávání upřednostňovat weby, které mají responzivní design před těmi, co ho nemají.

Tato změna se má odehrát 21.4.2015. Google tak reaguje na stále častější využívání chytrých telefonů a tabletů a chce, aby uživatelé nalezli obsah, který hledají a mohli si ho přehledně zobrazit na jakémkoliv zařízení. Proto tato změna.

Jak na SEO?

Nejdříve je třeba si uvědomit, že optimalizace webu pro hledající uživatele je dlouhodobá záležitost, výsledky se nedostaví hned, narozdíl od PPC kampaní nebo bannerových kampaní.

Na druhou stranu investice do optimalizace je z dlouhodobějšího hlediska výhodnější a levnější než intenzivní bannerová kampaň.

Jak na SEO?

Před samotnou optimalizací je nutné udělat analýzu webu a zjistit tak, co vše můžeme udělat proto, abychom zvýšili přirozenou návštěvnost webu a tím i své zisky.

  1. Na webu musí být aktuální, zajímavý a hlavně unikátní obsah (ne zkopírovaný z jiných stránek).
  2. Je třeba zjistit, zda jsou informace pro roboty vyhledavačů přístupné (sitemapa, čitelné texty – tzn., ne texty v obrázcích, flashových animacích atd.), ostatní informace roboti nevidí.
  3. Na webu by se měla vyskytovat slova, která hledající zahrnují do svých dotazů ve vyhledavačích (např. sekačky na trávu Ostrava, levné sekačky Ostrava atd.), tato klíčová slova by se měla vyskytovat nejen v textu, ale i v titulcích stránek.
  1. Musí být správně označené nadpisy a podnadpisy (H1, H2 atd.).
  2. Důležité je budování zpětných odkazů, ty se budují přes různé firemní katalogy, PR články, diskuzní fóra atd.
  3. Přínosná je i technologie RSS ( (Really Simple Syndication), přes tuto technologii lze snadno publikovat a přijímat novinky, blogy a další informace z webu. Později zjistíte, že se přes tento kanál dá získat řada nových návštěvníků.
  4. Přínosem jsou i sociální sítě, sice přímo neovlivňují pozice ve vyhledavačích, ale souvisí se získáváním zákazníků, což je hlalvním přínosem SEO.